Tänään kävimme heti aamusta Genan kanssa treenaamassa agihallilla kun olin töistä ehtinyt kotia, tällä kertaa vuorostaan ulkona kun halli oli varattuna. Taavi oli taas seuranamme ja neidille on selvästi vielä treenien alussa vaikea keskittyä Taavin läsnäollessa täysin minuun. Tekee kyllä tehtävät, mutta väleissä kokeilee voiko lähteä moikkaamaan, mutta Gena on mahtavasti oppinut kuuntelemaan minua, tottelee käskyä ja kieltoja. Mukana oli myös yksi shelttien omistaja kanssamme. Treenattiin yleensä kaksi koirakkoa kerrallaan niin yksi oli aina hetken huilimassa.


Genan kanssa keskityttiin taas keppeihin ja siihen että yksi verkko on poissa. Ekana annoin sen olla vähän irrallaan lähellä, mutta sitten taas otin kokonaan pois. Jos en ollut tarkkana vieressä käskyttämässä niin hakeutui ulos kepeiltä vielä. Paljon tehtiin toistoja ja lopuksi ei tarvinnut lähes ollenkaan minua ja siihen oli hyvä lopettaa. Treenattiin myös rauhassa keinua tänään, kun se on neidille vielä selvästi haastava. Innokkkaasti menee kohti ja ekojen askelien jälkeen vauhti hiljenee, osaa hyvin kuitenkin odottaa kun lasken keinun alas ettei pääse rämähtämään. Paljon vain positiivisia kokemuksia keinun liikkeestä ja pikku hiljaa nostaa ääntä osumisesta maahan.



Tänään ei tehty mitään ihme ratoja vaan keskityin ohjaus asioihin. Välistävetoa tehtiin kahden vierekkäin olevan esteen välistä ja se tuntui luonnistuvan ongelmitta heti ensimmäisestä esteestä lähtien. Kokeilin myös valssia hyppyjen välissä kun suunta muuttuu takaisin päin, siinä vielä ehdin nopean Genan kanssa tehdä valssin, mutta jos suunta olisi sama koko ajan, minulla ei olisi mitään mhdollisuuksia. Siksi pitäisi Genan kanssa joku kerta keskittyä takaaleikkuuseen, jotta se vahvistuisi ja Gena uskaltaisi itsenäisesti mennä minun edelle eikä odottaa minua. Ollaan nyt muutaman kerran treenattu yhden hypyn ympärillä kahdeksikkoa molempiin suuntiin - takaa ja kierrä käskyä, tulokset rupeavat nyt näkymään. Etenkin hyppy - kierrä suuntaa toimii erinomaisesti, ei tarvitse minua lähelle ohjaamaan. Takaa - hyppy tarvitsee vielä vahvistusta ja minun täytyy vielä paljon ohjata läheltä..